onsdag den 17. august 2011

Dot, dot, dot...POLKA!

Transparent skjorte fra H&M

De er overalt denne sæson, og jeg byder dem velkommen med åbne arme. Jeg ELSKER prikker, og har dyngevis af tøj med prikker. Nu er jeg også generelt vild med meget girly og 50'er inspirede ting, så det matcher min egen personlige stil at tilføje lidt prik her og der.
Hvis du normalt ikke er den store prik tilhænger, men alligevel er fristet af sæsonens luner, er der flere måder at få dem indført i stylingen uden at det bliver for voldsomt.


Top fra Topshop

 


Strømpebukser fra Woolford, set på asos.com

Find accessories og mindre beklædningsdele, hvorpå prikkerne folder sig ud. Det kan være et par strømper der titter frem - det er rigtig fint at kombinere med herreinspirede sko og et par bukser der stumper en smule. Et smalt tørklæde snoet om håret, eller brugt som bælte kan være en mulighed, hvor man tilføjer prikkerne i små mængder. 
Måske det vil fungere for dig med en undertrøje med prikker, som titter frem under en grov strik eller en skjorte. Der findes også smykker med prikker på, og det er ofte en sjov og fin detalje at tilføre et måske klassisk og nedtonet sæt tøj.
Det er kun fantasien der sætter grænser, når de fine prikker skal implementeres i garderoben.




Hvis du allerede er klar til at gå all-in på prikker, hænger der allerede en del fine designs ude i butikkerne - jeg er faldet over flere kjoler og bluser, jeg godt gad have hængende i skabet. Især har highstreet butikker som H&M, Topshop og asos.com taget trenden til sig, så der kan komme prikker i garderoben for en overskuelig pris. På asos.com kan man i søgefeltet indtaste "polka dots", og så får man en masse fine prikkede designs op på sin skærm. Jeg er især faldet for denne lille fine hat, som jeg vil bruge sammen med en sort kjole og pumps.

Pilleæske hat fra asos.com
Man skal ikke være bange for at kombinere prikker med andre prints, da der i denne sæson er næsten frit valg på alle hylder når det gælder prints. Der er mange fine prints fremme, og det giver et meget personligt look, hvis man tør sammensætte forskellige prints. Tendensen med colorblocking forsætter ind i efteråret, og kan fint kombineres med prikker. Prikkerne vil give modspil til de mange flotte farver, vi kommer til at se her til efteråret.
Jeg har fundet forskellige eksempler på fine prikkede sager - altsammen fundet i highstreet butikker.

Buksedragt set på asos.com

Fine sko fra Topshop

Feminin kjole fra H&M
Sløjfe ørestikker fra Pieces

Er du også ramt af prikke feberen?

/Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar