fredag den 15. juli 2011

WHO?

Nu vil jeg allerede i mit andet blog indlæg modsige det, jeg skrev i mit første indlæg og lade dette indlæg handle om mig. Bare så I derude kan få et lille indblik i hvem jeg er - min erfaring siger mig, at det er rart at kende lidt til personen bag skærmen.

Som nævnt arbejder jeg som make-up artist og stylsit, og har mit eget lille firma, som gradvist vokser. Jeg elsker mit job, da det er fyldt med udfordringer og fantastiske arbejdsdage. Det kan også hænge mig ud af halsen, da det er jo bare er mig og kun mig, men i sidste ende vinder min passion og drivkraft altid.
Jeg er oprindeligt uddannet fra TEKO som designassistent, men da jeg kom ud i den "virkelige" verden, manglede jeg at arbejde mere kreativt med hænderne. Heldigvis kan jeg bruge den uddannelse meget i mit nuværende arbejde, og design universet er bare interessant og dejligt omskifteligt samt en kilde til stor inspiration.

Personligt er jeg totalt forelsket i 1950'erne, som jeg synes er et fantastisk årti, hvor kvinderne var så dejligt feminine med fremhævede kurver og fantastiske kjoler. Jeg tør ikke tælle hvor mange kjoler jeg har, men det er virkelig mange og jeg går som oftest i kjole eller nederdel - når jeg har bukser på er der flere der kigger undrende på mig, og spørger om jeg er syg. Kjoler er dejligt nemme, da man ikke behøver at bekymre sig om at sammensætte en masse dele. Nemt, bekvemt og styling venligt!
Farver, print, striber og prikker er der også i overflod af hjemme i mit skab, da jeg bliver glad af farver og fine prints, og jeg synes ikke det gør noget at man tør skille sig lidt ud. Generelt synes jeg at danske kvinder virker en smule farveforskrækkede, så mon ikke der vil komme et par farve relaterede indlæg i håbet om, at flere vil turde at hoppe i farver og prints.

Som de fleste kvinder elsker jeg shopping, men taget mit job i betragtning shopper jeg forholdsvis billigt. Mine yndlingsmærker er Topshop, H&M, Monki, Edith & Ella, Dixie Grey, Rützou, By Malene Birger og Lola Ramona. Det er der jeg finder det meste, men der er absolut mange dyrere mærker jeg gerne ville have i tøjskabet. Når det kommer til stykket får jeg dårlig samvittighed, hvis jeg køber et stykke meget dyrt tøj, og så vil jeg hellere købe en smule mere. Men der er ingen tvivl om at jeg er fascineret og tiltrukket af dyrere mærker, især dem hvor kvalitet og pris virkelig følges ad. 
Min force er at finde de gode ting billigt, og få dem kombineret på bedste måde, så looket ikke ser billigt ud. Jeg er meget bevidst i min udvælgelsesproces, og ved præcist hvad jeg ser efter, og jeg laver gerne tingene om for at få det udtryk jeg havde i tankerne. Jeg går ikke på kompromis, selvom det ikke er dyrt og eksklusivt.
Som mange andre, for at opgradere et outfit og gøre det personligt, sammensætter jeg mit tøj sammen med fantastiske fund fra diverse genbrugsbutikker og gode second hand butikker. Jeg elsker at gå på jagt for så at finde den helt perfekte 50'er indspirede kjole eller den helt rigtige taske, og det er fedt at komme hjem med noget "guld" fordi man som oftest ikke møder andre med noget magen til.

Det var en lille kort intro om mig, forude venter de mere emne relaterede indlæg.

Hav en dejlig dag /Anne

2 kommentarer:

  1. Hej Anne. Glæder mig til at følge dig. Har fyret dig på min blogroll!! Håber snart vi ses. Kram.

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtig spændende! Bliver spændende at følge dig her!

    Jeg ELSKER også 50'erne og er blevet dybt forelsket i serien Mad Men af samme grund! Jeg elsker kvindernes runde former og igennem den accepterer jeg mine egne former :)

    SvarSlet